بزرگترین نیروگاه های خورشیدی جهان
بزرگترین نیروگاه های خورشیدی جهان

 

از چین تا دبی، ما 10 مزرعه خورشیدی برتر جهان را بررسی می کنیم و ظرفیت و سرمایه گذاری صورت گرفته در هر یک را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
با افزایش نیاز به انرژی پاک، استقرار انرژی خورشیدی به شدت افزایش یافته است. انرژی خورشیدی اکنون محبوب ترین شکل تولید انرژی پاک است.

از آنجایی که زمان برای نگه داشتن تغییرات دمای جهانی زیر 1.5 درجه سانتیگراد کوتاه است، اجرای انبوه یک منبع انرژی پاک مانند خورشیدی نمی تواند در زمان قابل توجهی انجام شود.

مجله Energy Digital نگاهی به 10 مزرعه بزرگ خورشیدی در جهان دارد.

 

10: Kurnool Ultra Mega Solar Park - هند

این پارک خورشیدی واقع در منطقه کورنول، آندرا پرادش، جنوب هند، با ظرفیت عملیاتی 1 گیگاوات (1000 مگاوات) انرژی در هر سال، بخش قابل توجهی از ظرفیت ناخالص برق نصب شده هند (بیش از 350 گیگاوات) را شامل می شود. این نیروگاه سالانه مانع انتشار حدود 1892160 تن CO2 می شود.

پارک خورشیدی ترکیبی از مشارکت ایالتی و دولت مرکزی است.

 

  9: پارک خورشیدی جیچوان - چین

تقریباً تمام جین‌چوان در استان گانسو چین تحت پوشش نیروگاه‌های خورشیدی است. مجموعه دوم پروژه ها در جنوب واقع شده است. پارک خورشیدی تقریباً 90 کیلومتر مربع از منطقه نیمه بیابانی در غرب شهر را اشغال می کند.

پارک خورشیدی در حال حاضر دارای 15 نیروگاه است که ظرفیت همه آنها کمی بیش از 1 گیگاوات است.

بزرگترین نیروگاه جینچوان ظرفیتی بیش از 200 مگاوات دارد.

 

8: پایگاه برق خورشیدی Datong - چین

داتونگ که در شانشی، چین واقع شده است، یک پروژه انرژی خورشیدی 3 گیگاواتی است. این پروژه که در سال 2016 راه اندازی شد، 138 میلیون دلار هزینه داشت و توسط شرکت China Power و China Three Gorges توسعه یافت. این پروژه در حال حاضر تحت مالکیت شرکت China Power با 100 درصد سهام است.

این نیروگاه قادر خواهد بود در 25 سال 3.2 میلیارد کیلووات ساعت انرژی خورشیدی تولید کند و انتشار CO2 را 2.74 میلیون تن کاهش دهد.

 

7: پروژه برق خورشیدی نور ابوظبی - امارات

نور ابوظبی، بزرگترین نیروگاه تک سایتی جهان، برق حدود 90000 خانه را با 1.17 گیگاوات توان تامین می کند.

دارای 3.2 میلیون پنل خورشیدی و 8 کیلومتر مربع وسعت است. این نیروگاه تقریباً 1.2 گیگاوات برق تولید می کند که وابستگی به گاز طبیعی برای تولید برق را کاهش می دهد و تولید دی اکسید کربن کشور را به میزان 1 میلیون تن در سال کاهش می دهد (معادل حذف 200 هزار وسیله نقلیه از جاده ها).

شرکت ملی انرژی ابوظبی 60 درصد از پروژه را با شرکت Marubeni و JinkoPower (هر کدام 20 درصد) در اختیار دارد.

 

 

6: پارک خورشیدی صحرای Tengger - چین

پارک خورشیدی صحرای Tengger در حال حاضر انرژی حدود 600 هزار خانه را با 43 کیلومتر مربع پنل های خورشیدی خود تامین می کند که خروجی 1.51 گیگاواتی دارد.

ظرفیت فاز اول این پروژه یک گیگا وات خواهد بود. زمانی که این پایگاه به طور کامل عملیاتی شود، توان تولید سالانه آن 5.78 گیگا خواهد بود که معادل صرفه جویی 1.92 میلیون تن زغال سنگ در سال است. این مسئله برای کشوری که برای انرژی خود به شدت به زغال سنگ متکی است بسیار مهم است.

 

5: پارک خورشیدی Benban - مصر

پارک خورشیدی Benban با هزینه معادل 4 میلیارد دلار، بزرگترین مزرعه خورشیدی آفریقا است که دارای پتانسیل عظیم خورشیدی 6.3 کیلووات ساعت بر متر مربع در روز است.

پروژه 1.8 گیگاواتی توسط سازمان انرژی های نو و تجدیدپذیر (NREA) که متعلق به دولت است، مدیریت می شود. این شامل تعدادی نیروگاه خورشیدی کوچک است که توسط شرکت های مختلف در حال ساخت هستند.

این پروژه بخشی از استراتژی انرژی پایدار 2030 دولت مصر است.

 

4: پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم - امارات

کشور بیابانی امارات دارای یک پارک خورشیدی 76 کیلومتری است که بزرگترین پارک در جهان است و ظرفیت فعلی آن 1.63 گیگاوات است. قرار است این ظرفیت تا سال 2030 به 5 گیگاوات برسد.

این پارک خورشیدی برق 270 هزار خانه را تامین می کند که در مجموع مانع از انتشار 1.4 میلیون تن دی اکسید کربن می شود. این پارک خورشیدی که توسط اداره برق و آب دبی توسعه و مدیریت می شود، یکی از ابتکارات کلیدی دبی در استراتژی انرژی پاک دبی 2050 برای تولید 75 درصد انرژی مورد نیاز شهر از منابع پاک تا سال 2050 می باشد.

 

3: پارک خورشیدی Pavagada - هند

پارک خورشیدی پاواگادا با وسعتی بالغ بر 13000 هکتار، 2.05 گیگاوات را در اختیار شهروندان هندی قرار می دهد. این پارک خورشیدی با هزینه 2 میلیارد دلار توسط شرکت توسعه انرژی خورشیدی کارناتاکا (KSPDCL)، یک سرمایه گذاری مشترک بین توسعه انرژی های تجدیدپذیر کارناتاکا (KREDL) و شرکت انرژی خورشیدی هند (SECI) که در مارس 2015 تشکیل شد، به بهره برداری رسید.

کارناتاکا، ایالتی که این پارک خورشیدی در آن مستقر است، بالاترین ظرفیت نصب شده خورشیدی را در میان ایالت های هند و پس از آن ، راجستان و تامیل نادو دارد.

 

2: پارک خورشیدی Bhadla - هند

دومین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان، پارک خورشیدی Bhadla هند است که متشکل از 14000 هکتار نیروگاه خورشیدی در محل مشترک، با تولید ثابت 2.25 گیگاوات می باشد (بهادلا اکنون در مجموع حدود 2.7 گیگاوات ظرفیت دارد).

این پارک از شرایط تقریباً عالی بهره می برد، به طوری که منطقه راجستان به طور متوسط روزانه 5.72 کیلووات ساعت در متر مربع تابش خورشیدی دریافت می کند. علاوه بر این، مزرعه خورشیدی از 300 روز آفتابی در سال بهره می برد.

بهادلا، مانند دیگر مزارع خورشیدی بزرگ در این لیست، توسط تعدادی از کسب و کارها توسعه داده شد تا از مقادیر بسیار بالای ظرفیت تولید انرژی خورشیدی بهره برداری کند. به عنوان مثال، شرکت انرژی خورشیدی هند یک مزایده برای ظرفیت ۲۵ مگاوات برگزار کرد و ۲۷ شرکت همگی پیشنهاد دادند.

 

1: پارک خورشیدی Golmud - چین

با ظرفیت نصب شده 2.8 گیگاوات، پارک خورشیدی Golmud در استان چینگ های چین، در مجموع 80 نیروگاه خورشیدی را در خود جای داده است. این برای تامین برق بیش از یک میلیون خانه کافی است.

این پروژه که مجموعاً 587.22 میلیون دلار هزینه دارد، توسط گروه تولید انرژی Longyuan توسعه داده شد و در حال حاضر متعلق به هولدینگ انرژی SDIC Huajing با 100 درصد سهام است.

ساخت پارک خورشیدی گلمود در سال 2011 آغاز شد و در سال 2019 به پایان رسید. این پارک خورشیدی از فناوری فتوولتائیک استفاده می کند و بیش از 7.2 میلیون پنل خورشیدی برای تولید برق در آن نصب شده است.

این پارک به شبکه دولتی انتقال برق چین متصل است که اجازه می دهد برق تولید شده در سراسر کشور توزیع شود.

 

 

 

 

مقالات پیشنهادی
معرفی انواع پنل‌های خورشیدی
معرفی انواع پنل‌های خورشیدی
1402/06/19

پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی، تکنولوژی‌ تبدیل انرژی خورشیدی به برق، به عنوان یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک، اهمیت بسیار زیادی دارد. این پنل‌ها معمولاً از سلول‌های خورشیدی تشکیل شده‌اند که توانایی جذب نور خورشید را دارند و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل

ادامه مطلب...
آبگرمکن‌های خورشیدی
آبگرمکن‌های خورشیدی
1402/06/19

استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع قابل تجدید و بی‌انتها از آفتاب، از دهه‌ها پیش به عنوان یکی از راه‌های اصلی برای تولید انرژی پاک و پایدار مورد توجه قرار گرفته است. آبگرمکن‌های خورشیدی، به عنوان یک بخش مهم از سیستم‌های تولید انرژی

ادامه مطلب...
بهترین منابع انرژی تجدید پذیر
بهترین منابع انرژی تجدید پذیر
1402/06/19

انرژی تجدیدپذیر برای بشریت اهمیت زیادی دارد، زیرا منابع فسیلی مانند نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ که تاکنون بسیاری از نیازهای انرژی جهان را تامین کرده‌اند، به طور طبیعی در حال کاهش هستند.

ادامه مطلب...
دیدگاه مشتریان
هنوز نظری ثبت نشده است:)
ثبت دیدگاه
تماس با پاک آتیه
کیلومتر 40 جاده مشهد - فریمان - شهرک صنعتی کاویان فاز دو، تلاش 8، شرکت صنایع تولید انرژی پاک آتیه
051-3469-35970910-806-2383info@pakatieh.com
دسترسی سریع
فروشگاهمقالاتاخباردرباره ما